Niels Vandeweyer

Niels maakt deel uit van het team Organisatie op het partijsecretariaat. Als provinciaal bewegingsverantwoordelijke zorgt hij er samen met zijn collega Joris voor dat de lokale besturen hun weg vinden binnen de partijstructuren en dat ze op de hoogte zijn van de nationale richtlijnen. Verder staan ze hen bij met raad en daad zodat zij op een constructieve manier beleid kunnen voeren en de N-VA in hun gemeente kunnen verankeren.

Student

Hij combineert zijn studie rechtspraktijk met zijn werk als bewegingsverantwoordelijke. Rechten brengt zijn grootste interesses samen: actualiteit, recht en geschiedenis. Dat is volgens Niels een ideale basis om in de politiek mee te draaien.

Jong geleerd…

Al van jongs af aan is Niels erg geboeid door politiek. Op zijn zestiende had hij zijn politieke keuze al gemaakt. Eens hij zijn diploma secundair onderwijs op zak had, werd hij lid van de N-VA. Daarna kwam alles in een stroomversnelling. In 2012 was hij kandidaat op de N-VA-lijst in Tongeren. Niels is ook actief bij Jong N-VA. In 2011 richtte hij samen met een enthousiaste groep vrienden Jong N-VA Tongeren op. Hier is hij tot op heden nog steeds de voorzitter. Via Jong N-VA is hij bovendien al vier jaar lid van de Tongerse jeugdraad. Ook is hij regiocoördinator voor Jong N-VA Limburg. Dit is een perfecte aanvulling bij zijn job als bewegingsverantwoordelijke.

Jeugdwerking is een engagement waar Niels veel voldoening uit haalt. N-VA Tongeren vindt het belangrijk om te investeren in de toekomst. Daarom hebben ze Niels als jongerenvoorzitter altijd op alle bestuurs- en fractievergaderingen uitgenodigd.

Niels besloot om te kandideren voor de partijraad. Op 15 november 2014 maakte hij zijn eerste partijraad mee. Sinds de voorbije bestuursverkiezingen is het merkelijk vernieuwd en verjongd. Dat moedigt hij alleen maar aan.