Ben Weyts

Vlaams minister van Mobiliteit, Openbare Werken, Vlaamse Rand, Toerisme en Dierenwelzijn

Ben Weyts is een geboren en getogen Beerselaar en de trotse vader van Gust en Floor. Bij de verkiezingen van 25 mei 2014 trok hij de Vlaamse lijst in de provincie Vlaams-Brabant. Daarmee koos hij na vijf jaar in het federale parlement opnieuw voor het bestuursniveau waar hij zijn eerste ervaringen opdeed, als kabinetschef en woordvoerder van minister Geert Bourgeois.

Sinds 25 juli 2014 is Ben de Vlaamse Minister voor Mobiliteit, Openbare Werken, Vlaamse Rand, Toerisme en Dierenwelzijn.

Vaste waarde
Ben is een overtuigde Vlaming die zijn gemeenschap volop wil versterken. Reeds als student Politieke Wetenschappen was hij erg actief in de Vlaamse Beweging. De stap naar de N-VA was dan ook logisch. Met zijn dossierkennis, gedrevenheid en authentieke rechttoe-rechtaanstijl, groeide hij al snel uit tot een vaste waarde in de Vlaamse én Belgische politiek.

Nationaal ondervoorzitter
In 2011 wordt Ben verkozen tot nationaal ondervoorzitter. Wanneer de N-VA begin 2014 een druk bijgewoond én besproken ideologisch congres organiseert, wordt hij aangezocht als congresvoorzitter. Ook lokaal laat hij zich niet onbetuigd:  na de lokale verkiezingen van 2012 wordt hij fractieleider in de gemeenteraad van zijn woonplaats Beersel, waar hij een frisse wind door het gemeentehuis laat waaien.