Anne Laure Mouligneaux

Franstalig woordvoerder en woordvoerster van vicepremier Jan Jambon

Anne Laure werkt bij de N-VA als Franstalige woordvoerster van de partij. Ze heeft politieke wetenschappen en internationale politiek gestudeerd aan de ULB in Brussel. Anne Laure begon haar carrière in de bedrijfscommunicatie, waar ze zich vooral met gevoelige communicatie bezighield zoals het NIMBY-fenomeen en bedrijfsherstructureringen.

Franstalige woordvoerster van de N-VA als bruggenbouwer
Begin 2014 stelde Anne Laure zich kandidaat bij de N-VA om Franstalige woordvoerster te worden. Sinds haar zeventiende is ze geïnteresseerd in politiek, de tijd was nu aangebroken om daar iets mee te doen. Na negen jaar in het bedrijfsleven werd het tijd om de stap naar de politiek te zetten. Bij de N-VA staat ze voor de uitdaging om de perceptie en het imago van de partij aan de Franstalige kant te verbeteren. Haar taak is in eerste instantie om de persrelaties met de Franstalige media te verzorgen. Daarnaast helpt Anne Laure de partij ook om de gevoeligheden van de Franstaligen beter te kennen en te begrijpen.

Een Franstalige uit Vlaams-Brabant
Anne Laure werd geboren in Brussel, maar groeide op in Grimbergen, Vlaams-Brabant. Na haar studies aan de ULB is Anne Laure enkele jaren in Brussel gaan wonen. Toch koos ze om terug te keren naar de Vlaamse rand, waar ze eerst in Wemmel woonde alvorens terug te keren naar Grimbergen. In Grimbergen geniet je van de nabijheid van de stad en leef je toch in het groen. Anne Laure houdt van zwarte chocolade en compenseert haar gulzigheid door regelmatig te gaan fietsen (spinning) en zwemmen. Ze heeft recent ook de geneugten van het snorkelen ontdekt, dit zal haar volgende reiskeuzes zeker beïnvloeden.