Vlaamse pensioenregeling parlementsleden nu overnemen in de Kamer

Door Peter De Roover op 10 mei 2017, over deze onderwerpen: Pensioenen, Politiek

De Kamerfractie is blij dat de pensioenhervorming voor parlementsleden in het Vlaams Parlement werd goedgekeurd. “Het is voor ons volkomen logisch dat parlementairen aan dezelfde pensioenregels worden onderworpen als de rest van de bevolking”, zegt Kamerfractievoorzitter Peter De Roover. Hij vindt het de hoogste tijd dat deze principes ook in de Kamer omgezet worden in een concrete reglementswijziging.

“De collega’s van de andere fracties in de Kamer hebben zich al eerder met dat principe akkoord verklaard”, zegt Peter De Roover. “Daarom gaan we ervan uit dat de regeling die vandaag werd goedgekeurd in het Vlaams Parlement snel wordt overgenomen door de Kamer.”

“Eigenlijk ben ik dit thema hartsgrondig beu want het debat sleept al veel te lang aan”, vervolgt De Roover. “Ik kan er begrip voor opbrengen dat de praktische omzetting correct en grondig moet gebeuren, maar de tijd is meer dan rijp om de mooie principes om te zetten in een concrete reglementswijziging.”