Meer werken? Hoger pensioen!

Door Jan Spooren op 21 juli 2017, over deze onderwerpen: Economie, Werken, Werk zoeken en werkloosheid, Pensioenen, Verandering
Ouder koppel in het park

Periodes van brugpensioen en langdurige werkloosheid tellen voortaan veel minder mee in de pensioenberekening dan effectief gewerkte jaren. Wie langer werkt dan een volledige loopbaan van 45 jaar wordt daarvoor vanaf nu bovendien beloond in de berekening van zijn of haar pensioen. "Met die nieuwe maatregelen versterkt de federale regering de band tussen werken en pensioenopbouw", zegt een tevreden Jan Spooren.

“Dit past perfect in de doelstelling van deze regering om langer werken te stimuleren”, verklaart het Kamerlid. “Bovendien vormt het een bijkomende mogelijkheid om het wettelijke pensioen te verhogen. De nieuwe wetgeving is dus een belangrijke stap voorwaarts om ons pensioensysteem sterker en correcter te maken."

Blijven hervormen

De N-VA blijft ijveren voor bijkomende structurele en broodnodige pensioenhervormingen. De partij wil in de nabije toekomst de gelijkstelde periodes verder hervormen.