‘20 jaar N-VA’ is een podcastreeks van de N-VA over de N-VA. In acht afleveringen vertellen N-VA’ers van voor en achter de schermen hoe zij de mijlpalen in onze twintigjarige geschiedenis beleefden. Aan de hand van feiten, herinneringen en bij momenten hallucinante anekdotes geven zij een unieke kijk op het bijzondere traject dat de N-VA op 20 jaar tijd aflegde.

Mark Demesmaeker praat met N-VA’ers van voor en achter de schermen

Tot en met 1 december laat de N-VA elke week op woensdag een nieuwe aflevering los. In elke aflevering spreekt gastheer Mark Demesmaeker met twee N-VA’ers die mee vormgaven aan de 20-jarige geschiedenis van onze partij.

Aflevering 1: Geert Bourgeois en Ine Tombeur vertellen over de geboorte van de N-VA

Podcast 20 jaar N-VA aflevering 1

In de eerste aflevering ‘Geloof verzet bergen’ vertellen stamvader Geert Bourgeois en militant van het eerste uur Ine Tombeur over de traumatische geboorte van de partij en waarom ze altijd zijn blijven geloven in een democratische, Vlaamsgezinde politieke partij.

Aflevering 2: Frieda Brepoels en Nico Moyaert vertellen over het verkiezingsdebacle van 2003

In de tweede aflevering 'Het trauma van 2003' blikken Frieda Brepoels en Nico Moyaert terug op het verkiezingsjaar 2003. Debacle, opdoffer, bittere pil, u hoort het allemaal in deze aflevering. Na de verkiezingen staat de N-VA voor een existentiële keuze.

De N-VA-podcast is te beluisteren op n-va.be en via alle gangbare podcastapps: Spotify, Google Podcasts en Apple Podcasts.