U bent hier

Oosterweel
De OESO becijferde dat files ons elke dag één miljoen euro kosten. Dat zijn dus honderden miljoenen euro's per jaar.
Om die fileproblemen op te lossen, moeten we niet enkel werk maken van alternatieven voor de wagen, maar ook van de nodige infrastructuur. Daarom wil de N-VA de zogenoemde missing links of ontbrekende schakels in ons wegennet wegwerken. Oosterweel is daar één van.
De N-VA kiest voor mobiliteit én voor volksgezondheid en leefkwaliteit. Het Toekomstverbond dat we hebben gesloten beperkt zich dus zeker niet tot de Oosterweelverbinding. Ook de overkapping van de Antwerpse Ring maakt er deel van uit.
Nieuws over dit onderwerp
Matthias Diependaele in De Zevende Dag
Moet Oosterweel in de begroting of niet? Vlaams fractievoorzitter Matthias Diependaele debatteerde hierover in De Zevende Dag. "Een eenmalige investering als Oosterweel met duidelijk rendement opnemen …
Ben Weyts in De Zevende Dag: "Toekomstverbond is een investering in economie, mens en milieu"
Na twintig jaar is er eindelijk een plan voor Oosterweel, een ambitieus Toekomstverbond tussen de Vlaamse Regering en de verschillende actiegroepen. In De Zevende Dag gaf Vlaams minister van …