“Het is tijd voor ieder die Vlaanderen en welvaart liefheeft om nu op te staan. De centrumrechtse krachten in Vlaanderen moeten zich verenigen om een tweede Vivaldi-regering te voorkomen. Als Vlaamsgezind liberaal-conservatief met veel gezond verstand past Dedecker perfect binnen dat verhaal. Zijn steun vergroot onze kansen om in 2024 het Franstalig linkse status quo op federaal niveau definitief te doorbreken”, stelt partijvoorzitter Bart De Wever.

Belangrijke stem in parlement

“Jean-Marie geeft kleur aan de democratie en is een belangrijke stem in het parlement. We hebben deze legislatuur uitstekend samengewerkt. Ik ben dan ook heel erg blij dat we samen de strijd tegen de regering-De Croo blijven voeren. Tegen diens rampzalige begroting, tegen het dogmatische anti-kernenergiebeleid, tegen de asielchaos die Vivaldi creëerde”, zegt partijkopstuk Sander Loones, die door het Dagelijks Bestuur zal worden voorgedragen als lijsttrekker voor het Vlaams Parlement. “Ik kijk er alvast enorm naar uit om de West-Vlaamse stem in het Vlaams Parlement samen met alle collega’s verder te versterken.”

Rechtse Vlaamse krachten bundelen

“Deze groenlinkse Vivaldi-regering onder leiding van Alexander De Croo heeft ons land naar de afgrond geleid. Het is beter om de rechtse Vlaamse krachten te bundelen dan ze te verdelen, om zo definitief een einde te maken aan dit door Wallonië en PS gedicteerde wanbeleid”, besluit Jean-Marie Dedecker.

Onderwerpen