Catalanen verdedigen

De N-VA heeft verzet aangetekend tegen de toetreding van Vox tot de ECR-fractie. Maar zelfs als die partij erbij komt, zullen onze Europarlementariërs hun mond niet houden. “Wij zijn leeuwen, geen katten. Wij lopen niet weg”, zei Assita Kanko, “We zullen de Catalanen ook blijven verdedigen. Wij gaan onze mening laten horen en Vox gaat ons niet tegenhouden."

Vrouwenrechten

Hetzelfde geldt voor andere partijen in de fractie die moeite hebben met vrouwenrechten, hét stokpaardje van Europarlementslid Kanko. “Ik aanvaard dat niet, maar we delen wel een mening over Europa, over hoe we in de toekomst moeten samenwerken”, legde Kanko uit.

Niet laten temmen

Het Europarlementslid en haar collega’s Johan Van Overtveldt en Geert Bourgeois zijn niet van plan zich te laten temmen. “Ik wil vooral tonen dat ik gekomen ben om te vechten. Ik ga heel hard werken en zorgen voor een veiliger Europa, dat burgerlijke vrijheden verdedigt, waarbij vrouwenrechten centraal staan. En als ik iemand tegenkom die mij probeert te temmen, in de ECR-fractie of in het parlement, zal ik mij niet laten doen. Ik zal niet toelaten dat andere vrouwen worden onderdrukt”, besloot Assita Kanko.