Anne Laure Mouligneaux

Partijwoordvoerder

Na negen jaar in het bedrijfsleven kon Anne Laure de politieke lokroep niet langer weerstaan. Al sinds haar zeventiende is ze geïnteresseerd in ‘de politiek’. Haar studies politieke wetenschappen en internationale politiek aan de ULB sloten hier dan ook naadloos op aan.

Begin 2014 begon haar carrière als Franstalig woordvoerster van de N-VA. Ze was ook een tijdlang woordvoerster van toenmalig vicepremier Jan Jambon. Sinds december 2019 is ze de woordvoerster van de partij en neemt ze de leiding van de partijcommunicatie in handen. Ze is gepokt en gemazeld en houdt te allen tijde rekening met ieders gevoeligheden.

Anne Laure werd geboren in Brussel, maar groeide op in Grimbergen. Als schepen van Welzijn, Digitalisering en Communicatie draagt ze elke dag haar steentje bij om van Grimbergen een baken in de Vlaamse Rand te maken.

Verder houdt Anne Laure van reizen en zwarte chocolade. Wat dat laatste betreft, compenseert ze haar gulzigheid door regelmatig te gaan fietsen (spinning) en zwemmen.