Anne Laure Mouligneaux

Franstalig woordvoerster

Na negen jaar in het bedrijfsleven kon Anne Laure de politieke lokroep niet langer weerstaan. Al sinds haar zeventiende is ze geïnteresseerd in ‘de politiek’. Haar studies politieke wetenschappen en internationale politiek aan de ULB sloten hier dan ook naadloos op aan.

Begin 2014 begon haar carrière als Franstalig woordvoerster van de N-VA. Ze was ook een tijdlang woordvoerster van toenmalig vicepremier Jan Jambon. Eind 2019 werd ze partijwoordvoerster. Ze voerde gedurende een jaar het woord in de nasleep van de verkiezingen en vooral tijdens de federale regeringsonderhandelingen. Anne Laure nam in november 2020 terug haar functie op van Franstalig woordvoerster. Zo keert ze terug naar haar oude liefde en waar haar carrière bij de N-VA begon.

Anne Laure werd geboren in Brussel, maar groeide op in Grimbergen. Als schepen van Welzijn, Digitalisering en Communicatie draagt ze elke dag haar steentje bij om van Grimbergen een baken in de Vlaamse Rand te maken.

Verder houdt Anne Laure van reizen en zwarte chocolade. Wat dat laatste betreft, compenseert ze haar gulzigheid door regelmatig te gaan fietsen (spinning) en zwemmen.