Iedereen kan een goed doel naar keuze selecteren en acties ervoor opzetten tijdens Music For Life. Vorig jaar zamelden de N-VA-afdelingen 51.735,17 euro in voor twee vzw’s.

Dit jaar werkt elke provincie voor haar eigen lokale doel, al is er een rode draad doorheen de gekozen vzw’s. Elke vzw zet zich op haar eigen manier in voor kinderen, jongeren en volwassenen met een beperking.

• Zo kozen we in Antwerpen, Vlaams-Brabant en Brussel voor Het Raster, zij begeleiden families en personen met autisme.
  • Limburg doet een duit in het zakje voor De regenbOog vzw. Zij begeleiden kinderen, jongeren en volwassenen met een beperking naar hun ideale vrijetijdsbesteding.
  • In Oost-Vlaanderen zamelen we geld in voor Fiola vzw. Zij bieden ambulante zorg en begeleiding aan personen met een handicap.
  • De West-Vlaamse N-VA-afdelingen zetten zich in voor vzw Licht en Liefde. Deze vzw helpt slechtziende en blinde mensen om een kwaliteitsvol leven uit te bouwen.

Provinciale voortrekkers

Onze nationale actie geniet in elke provincie de bijzondere steun van een parlementslid uit de streek:

• Voor Vlaams-Brabant en Brussel is dat Karl Vanlouwe,
  • Sabine Vermeulen steunt de Oost-Vlaamse afdelingen,
  • West-Vlaanderen kan rekenen op de hulp van Axel Ronse,
  • de provincie Antwerpen wordt getrokken door Valerie Van Peel
  • en Limburg kan bogen op de medewerking van Jos Lantmeeters.

Tussen 17 en 24 december zetten onze lokale afdelingen verschillende acties op poten die van die voorlaatste week van 2018 opnieuw ‘De Warmste Week’ zullen maken. En wat komt er beter van pas in die koude dagen voor Kerstmis dan een paar warme handschoenen!? Aarzel dus niet om ze in huis te halen of weg te schenken aan vrienden en familie. Aan vijf euro per paar is de kostprijs eerder bescheiden. De totale opbrengst komt integraal ten goede aan de goede doelen.

Uiteraard kan je ons initiatief ook steunen door gewoon een bijdrage te storten op ons rekeningnummer voor Music for Life: BE06 7310 3786 3822.

Agenda N-VA-acties

Provincie Antwerpen

• 8 december: N-VA District Antwerpen verkoopt handschoenen tijdens de kaas-en-bieravond.
  • 15 december: Op de kerstmarkt in Aartselaar koop je warme handschoenen aan het N-VA-kraampje.
  • 16 december: Valerie Van Peel verkoopt warme handschoenen na haar aperitiefgesprek bij N-VA Deurne. Afspraak op 16 december om 11 uur in Antwerp Athletics (Ruggeveldlaan 480 in Deurne).
  • 16 december: Tijdens de kerstreceptie van N-VA Mechelen met Zuhal Demir voorzien we  een pannenkoekenkraam en een jeneverbar. Er zijn ook handschoenen te koop.
  • 17 december: N-VA Vosselaar houdt het kraampje aan de kerststal open van 14 uur tot middernacht. Kom langs en steun het goede doel.
  • 20 december: N-VA Dessel verkoopt handschoenen op de markt.
  • 21 december: Op de kerstdrink in Kontich kan je de N-VA-handschoenen kopen.
  • 22 december: N-VA Zwijndrecht staat met een kraampje op de kerstmarkt in Zwijndrecht. Ze verkopen er croque monsieurs uit het vuistje en handschoenen.
  • 23 december: N-VA Putte verkoopt handschoenen op de kerstmarkt.

Provincie Limburg

• 8 en 9 december: Op de indoor-kerstmarkt in Bocholt verkoopt de lokale N-VA-afdeling de N-VA-handschoenen.
  • 9 december: N-VA Tongeren verkoopt handschoenen tijdens de 'Stad van de Kerstman'.
  • 15 december: Koop een paar handschoenen aan de N-VA-stand op de kerstmarkt in Hamont-Achel.
  • 17 december: Op de kerstmarkt van Maaseik kan je aan het standje van de lokale N-VA-afdeling een paar handschoenen kopen.
  • 18 december: N-VA Herk-de-Stad verkoopt handschoenen en drank op wekelijkse markt in Herk-de-Stad.
  • 21 december: N-VA Hasselt staat met een kraampje op de wekelijkse markt. Je geniet er van een tas soep en je kan er onze handschoenen kopen.
  • 22 december: N-VA Sint-Truiden verkoopt kerstrozen op de zaterdagmarkt.

Provincie Oost-Vlaanderen

• 9 december: Pannenkoekenbak bij N-VA Deinze/Nevele. Iedereen is welkom in het Brielpaviljoen in Deinze van 14 uur tot 17 uur. Er zijn ook handschoenen te verkrijgen.
  • 9 december: N-VA Kruibeke verkoopt handschoenen op de kerstmarkt in Bazel.
  • 14 en 22 december: N-VA Laarne staat op de kerstmarkt van Laarne op 14 december en op de kerstmarkt in Kalken op 22 december. Aan hun standje koop je lekker warme handschoenen.
  • 15 december: Op de kerstmarkt in Brakel koopt u de mooie N-VA-handschoenen aan het kraampje van de lokale N-VA-afdeling. De kerstmarkt staat in Tirse (Nederbrakel) van 17 tot 23 uur.
  • 15 december: Op de markt van Zottegem verkoopt de lokale N-VA-afdeling wame handschoenen.
  • 15 en 16 december: N-VA Lede staat twee dagen op de Leedse Sterdagen. Aan hun kraampje koop je de N-VA-handschoenen.
  • 16 december: N-VA Zele verkoopt op de kerstmarkt hotdogs, cava en handschoenen.
  • 16 december: N-VA Ninove staat met een standje op de kerstmarkt in Pollare. Ze verkopen er handschoenen.
  • 16 december: Ook op de kerstmarkt in Temse kunt u handschoenen kopen aan het standje van de lokale N-VA-afdeling.
  • 21, 22 en 23 december: Op de kerstmarkt in Beveren kan je terecht aan het N-VA-kraampje voor handschoenen en snoepzakjes.
  • 22 december: N-VA Berlare staat met een kraampje op de kerstmarkt in het Kasteelpark. Ze verkopen er warme handschoenen.
  • 22 december: N-VA Merelbeke verkoopt pannenkoeken op de wekelijkse markt.
  • 22 december: Jong N-VA Sint-Niklaas staat met een kraampje op de kerstmarkt in Belsele. Ze verkopen er de mooie N-VA-handschoenen.

Provincie Vlaams-Brabant

• 8 en 15 december: N-VA Meise staat op de markt en verkoopt er onze handschoenen.
  • 9 december: Op de winterhappening in Vollezele verkoopt N-VA Galmaarde de N-VA-handschoenen.
  • 15 december: N-VA Holsbeek staat op de kerstmarkt in Nieuwrode van 14 uur tot middernacht. Ze verkopen er handschoenen en allerlei lekkers.
  • 16 december: Breng een bezoekje aan het standje van N-VA Haacht en koop er warme handschoenen. Je kan er ook tassen kopen gevuld met snoepjes, hondenkoekjes of vogelzaadjes.
  • 16 december: N-VA Leuven staat met haar camapgnecaravan Molly op de grootste markt van Leuven. Ze verkopen er de N-VA-handschoenen.
  • 21 december: Bezoek het kraampje van N-VA Tervuren op de wekelijkse markt, je koopt er onze mooie handschoenen.

Provincie West-Vlaanderen

• 9 december: N-VA Wervik staat met een kraampje op de kerstmarkt. Je koopt er handschoenen, gluhwein en chocomelk.
  • 10 en 14 december: N-VA Kortrijk verkoopt handschoenen op de wekelijkse markt op maandagvoormiddag 10 december en op de kerstmarkt op 14 december in de namiddag.
  • 14 december: Geniet van een kop koffie of een kommetje soep op de vrijdagmarkt in Poperinge. Er zijn ook handschoenen te koop.
  • 15 december: Op de kerstmarkt in Kuurne koop je een paar handschoenen aan het N-VA-kraampje.
  • 15 en 16 december: Koop een paar handschoenen op de kerstmarkt in Zwevegem.
  • 15 en 16 december: N-VA Torhout staat op de kerstmarkt en verkoopt er handschoenen en lekkere wafels.
  • 16 december: Jong N-VA Waregem verkoopt handschoenen aan de schaatspiste.
  • 17 december: Koop de mooie N-VA-handschoenen tijdens de wekelijkste markt van Gistel.
  • 20 december: N-VA Kortemark verkoopt handschoenen en jenever op de wekelijkse markt.
  • 26 december: N-VA Ledegem verkoopt handschoenen op de kerstmarkt.
Onderwerpen