1. Je bent lid van de N-VA?
    Dan hebben wij jouw ledengegevens al en hoef je deze niet opnieuw in te geven. Je hoeft dus geen apart account aan te maken. Je kan solliciteren door in te loggen op het ledenportaal via je ledenaccount. Je kan meteen naar stap 4 in deze handleiding.

2. Je bent geen lid van de N-VA?
    Om je sollicitatie(s) correct op te volgen en je gegevens veilig te beheren, vragen wij om een sollicitatieaccount aan te maken. Jouw gegevens worden gebruikt om je huidige en toekomstige sollicitaties op te volgen en voor een mogelijke opname in de werfreserve. Met het aanmaken van een sollicitatieaccount word je niet automatisch lid van de N-VA.

3. Een sollicitatieaccount aanmaken
    1. Klik bij de vacature waarvoor je wil solliciteren op ‘Solliciteer nu’.
    2. Je wordt doorverwezen naar een loginscherm. Onder de blauwe aanmeldknop zie je ‘Nu registreren’, dat klik je aan.
    3. Je geeft je e-mailadres in en klikt op de knop ‘Verificatiecode verzenden’.
    4. Na enkele minuten ontvang je een code in je mailbox (kijk ook de spamfolder na). Die code voer je in bij ‘Verificatiecode’.
    5. Je kan nu de volgende velden invullen: Nieuw wachtwoord, Voornaam en Achternaam.
    6. Na het indienen van deze gegevens krijg je een formulier te zien dat je verder kan aanvullen met je persoonsgegevens. De velden met een rood sterretje zijn verplicht in te vullen. Als alle velden ingevuld zijn, klik je onderaan op ‘Opslaan’.

4. Je bent klaar om te solliciteren
    Je bent nu ingelogd (als lid of als sollicitant) op het vacatureportaal. Je klikt bovenaan in het menu op ‘Vacatures’.
    Bij de vacature van jouw voorkeur klik je op de knop ‘Solliciteer nu’ waarna je je gegevens nakijkt en je sollicitatie kan vervolledigen met je cv en motivatiebrief.

Ervaar je moeilijkheden of problemen bij het aanmaken van een sollicitatieaccount of bij het solliciteren? Dan kan je contact met ons opnemen via vacatures@n-va.be.