Virginie Terrier

Provinciaal Bewegingsverantwoordelijke West-Vlaanderen

Als provinciaal bewegingsverantwoordelijke van West-Vlaanderen staat Virginie samen met haar collega Martijn Rogiers de West-Vlaamse afdelingen met raad en daad bij.

Teamwork

Virginies motto: “Teamwork is de essentie om te slagen in wat je onderneemt.” Daarom is deze job als provinciaal bewegingsverantwoordelijke haar op het lijf geschreven. Als regiocoördinator staat ze immers tussen de mensen en werkt ze nauw met hen samen. Samen met haar collega, streekparlementairen, arrondissementele besturen en de afdelingen gaat ze telkens op zoek naar de juiste succesfactoren om de afdelingswerking te versterken. Ze vindt hierbij cruciaal dat iedereen zijn eigen sterktes optimaal inzet.

Luisteren, adviseren, ondersteunen

Als zelfstandig onderneemster hield Virginie van het persoonlijk contact met de mensen. Daar besefte ze dat ze mee aan het roer wou staan om de samenleving te verbeteren. Luisteren, adviseren en ondersteunen zijn haar aangeboren skills. Zich inzetten in de lokale politiek was voor haar dan ook een logische keuze. Na een jaar bestuurslid werd ze in 2012 fractievoorzitter van de gemeenteraad. Kort daarna engageerde ze zich als arrondissementeel secretaris. Toen in 2015 het partijsecretariaat een nieuwe provinciaal bewegingsverantwoordelijke zocht, aarzelde Virginie geen ogenblik om de stap te zetten.

Liefde voor…

Virginie is een veertiger, geboren in het mooie Heuvelland en door de liefde verhuisd naar de grensstad Wervik. Als levensgenieter en trotse mama van 2 jongvolwassenen houdt ze ervan om even te ontsnappen in de natuur, gezellig samen te zijn met familie, reizen en ook van goed en lekker eten. Maar in het bijzonder houdt ze van chocolade!