Sven Deferme

Adviseur welzijn, gezondheidszorg en ethische dossiers

Sven werkt op de studiedienst als adviseur welzijn, gezondheidszorg en de ethische dossiers. Hij is apotheker van opleiding. Na het behalen van zijn doctoraat zette hij de stap naar het bedrijfsleven waar hij enkele jaren onderzoek deed naar nieuwe geneesmiddelen. Hierna ging hij freelance aan de slag als 'medical writer' en medisch journalist. Dat bood hem de gelegenheid om het wetenschappelijk onderzoek van dichtbij op te volgen en zijn netwerk te vergroten.

“Een gezonde geest in een gezond lichaam.” Dit eeuwenoud adagium probeert Sven na te streven door regelmatig te joggen of te fietsen in het prachtige Meerdaalwoud. Aangezien hij al eens graag tafelt, verloopt dat dus met wisselend succes. Daarnaast geniet hij met volle teugen van het leven samen met zijn gezin.

Ook op lokaal vlak engageert hij zich voor de N-VA in Oud-Heverlee, waar hij sinds 2013 actief is binnen het bestuur van de afdeling. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 werd hij verkozen als gemeenteraadslid.