Sam Latet

Adviseur welzijn en gezondheidszorg

Sam is adviseur welzijn en gezondheidszorg op de studiedienst. Hij studeerde in 2013 af aan de Universiteit Antwerpen als master in de biomedische wetenschappen. Na het behalen van zijn doctoraat ging hij aan de slag als wetenschappelijk evaluator bij het Rijksinstituut voor ziekte- en invaliditeitsverzekering ( RIZIV Het Rijksinstituut voor Ziekte en Invaliditeitsverzekering (RIZIV) is een federale openbare instelling die de gezondheidszorg, een deel van de sociale zekerheid, organiseert. Het Instituut bestaat uit vier kerndiensten: Geneeskundige Verzorging, Uitkeringen, Geneeskundige Evaluatie en Controle, en Administratieve Controle. In het RIZIV zetelen vertegenwoordigers van werknemers, werkgevers, ziekenfondsen en zorgverstrekkers. Aan Vlaamse zijde ijveren verschillende partijen voor een overheveling van de gezondheidszorg naar de gemeenschappen. RIZIV ). Hier leerde hij wetenschappelijke inzichten om te zetten naar concrete praktijkvoorstellen, een ervaring die hij bij de studiedienst zeker zal kunnen gebruiken.

Sam groeide op in Borgloon, in het midden van de Haspengouwse fruitstreek. Voor zijn studies verhuisde hij naar Wilrijk, waar hij zich ondertussen samen met zijn vriend gesetteld heeft. In de lokale N-VA-afdeling is hij actief als secretaris.

In zijn vrije tijd houdt Sam voornamelijk van lezen. Spannende thrillers met een historische achtergrond zoals de boeken van Dan Brown kunnen hem bekoren. Dat is voor hem pure ontspannende fictie, terwijl hij toch elke keer weer iets nieuw bijleert. Daarnaast maakt hij ook graag wandelingen, zit hij in de fitness of geniet hij van een deugddoende citytrip.