Ralph Packet

Europees Parlementslid

Ralph is geboren in Brussel als kind van West-Vlaamse ouders. Hij groeide op in de Communautair Alles wat te maken heeft met de verhoudingen tussen de gewesten en de gemeenschappen. Deze verhoudingen worden geregeld via een uitgebreide taalwetgeving van 1966 en de zes staatshervormingen tussen 1970 en vandaag. Het gaat echter niet alleen over taalculturele conflicten. Er zijn ook fundamenteel verschillende visies over het sociaaleconomisch beleid, migratie, justitie, enzovoort. Er ontstond een democratisch deficit met twee gesplitste publieke opinies. communautair onrustige Vlaamse Rand rond Brussel (Kraainem – Wezembeek). Niet toevallig is daar zijn Vlaamse reflex ontstaan.

Zijn maatschappelijke engagement en zin voor verantwoordelijkheid ontwikkelden zich spontaan vanuit activiteiten zoals speelpleinwerking (monitor Centrum Ganspoel), de sportclub (Telos karateschool), het verenigingsleven (organisatie Meivuur Overijse) en jongerenstages bij Defensie zoals Para Junior en Luchtcadetten.

Voorzitter Jong N-VA

Ralph woont sinds 1997 in Tervuren en kwam via de jeugdwerking in contact met politiek. Zijn pionierswerk bij de lokale afdeling van Jong N-VA resulteerde uiteindelijk in het nationaal voorzitterschap van Jong N-VA van 2013 tot 2015.

Na voorbereidende studies Toegepaste Informatica, gecombineerd met zijn voorzitterschap bij Jong N-VA, ging Ralph voluit voor zijn tweede passie: 3D-visualisatie en computertechnologie.

Technologie en innovatie

Hij volgde de internationaal gerenommeerde opleiding Digital Arts & Entertainment (DAE) aan de Hogeschool West-Vlaanderen en studeerde na drie jaar af in de richting Game Graphics Production. Hoewel deze zeer intensieve opleiding weinig ruimte liet voor nevenactiviteiten, bleef hij politiek actief bij de lokale N-VA-afdeling.

Na zijn stage bij softwarebedrijf Dassault Systems 3DExcite in Vilvoorde werd Ralph aangenomen als 3D-artiest. Hij maakte er deel uit van een internationaal team dat CGI-projecten realiseert voor grote automerken.

In zijn vrije tijd verdiept hij zich in toepassingen voor virtual reality en artificiële intelligentie.

Zijn fascinatie voor de ontwikkelingen en innovaties van en door nieuwe digitale technieken neemt Ralph alvast mee naar het Europees Parlement.