Pieter Cowé

Cel lokaal beleid – sociale zaken

Pieter Cowé werkt sinds maart 2019 voor de Cel lokaal beleid. Hij adviseert de lokale N-VA-besturen en hun mandatarissen over lokaal sociaal beleid. Pieter bouwde zijn ervaring in in dit thema op door zijn eerdere jobs bij het OCMW en het Sociaal Huis.

Lokaal engagement

Pieter studeerde in 2016 af aan de KU Leuven als master in de Geschiedenis. Op zijn 17de al, koos Pieter voor de N-VA en werd hij lid van de partij. Sinds 2010 is hij actief als bestuurslid bij N-VA Geel. Daar verzamelde hij een enthousiaste groep jongeren rond zich en stampte er in 2011 een nieuwe Jong N-VA-afdeling uit de grond.

Sinds 2012 is Pieter gemeenteraadslid in Geel. Hij zetelde al in de Politieraad Wat de gemeenteraad is voor de gemeente en de OCMW-raad voor het OCMW, dat is de politieraad voor politiezones die meerdere gemeenten bestrijken. In die zones wordt een belangrijk deel van de bevoegdheden voor personeel en begroting overgeheveld van de verschillende gemeenteraden naar de politieraad. Daarin zetelen vertegenwoordigers van elke gemeente uit de politiezone. politieraad en was ondervoorzitter van het OCMW. Sinds de verkiezingen van 2018 is hij fractievoorzitter in de gemeenteraad.