Maikel Parmentier

Communicatiemedewerker sociale media (lokale afdelingen)

Maikel studeerde in 2017 af als communicatiewetenschapper aan de Universiteit Gent. In de afstudeerrichting Film- & Televisiestudies kwam hij voor het eerst in contact met beeldvoering en andere audiovisuele technieken. Later voegde hij aan deze opleiding nog een verkort traject Oost-Europese Talen en Culturen toe. Na de meest recente lokale verkiezingen ging hij aan de slag als communicatiemedewerker bij een fiscaliteitskantoor in Gentbrugge.

Eind 2019 verhuisde Maikel naar het partijsecretariaat van onze partij. Als stafmedewerker sociale media begeleidt hij de lokale afdelingen en parlementsleden in Oost- en West-Vlaanderen en in Halle-Vilvoorde. De taakomschrijving loopt van het ontwerpen van visuals en basis infografieken over het leveren van video-ondersteuning tot het geven van opleidingen.

Lokaal engagement

Lokaal kwam Maikel in 2012 voor het eerst op als jongste kandidaat in het Oost-Vlaamse Evergem. Begin 2019 werd hij N-VA-fractievoorzitter in de gloednieuwe fusiegemeente Lievegem (Lovendegem, Waarschoot en Zomergem). Efficiëntie en duurzaamheid waren er zijn speerpunten. Begin 2021 volgde een verhuis naar Oudenaarde. In de tijd die hem wekelijks rest, houdt hij zich vooral bezig met (mini)voetbal en Russische literatuur.