Lawrence Vancraeyenest

Voorzitter Jong N-VA

Lawrence is momenteel voorzitter van Jong N-VA, de jongerenwerking van onze partij. Hij was ook een tijdlang algemeen secretaris van Jong N-VA en regiocoördinator van de Jong N-VA-regio Rupel-Zuidrand. Als een van de sterkhouders binnen de nationale werking bepaalt hij mee de richting van onze jongerenorganisatie en ondersteunt hij de werking van verschillende jongerenafdelingen.

Engagement gegroeid uit het studentenleven

Met succes slaagde Lawrence aan de Universiteit Antwerpen, waar hij een master Handelsingenieur en een bachelor Rechten behaalde. Bovendien voltooide hij het executive programma ‘Financieel management voor lokale besturen’ aan de Antwerp Management School. Hij was ook jarenlang actief binnen de studentenbeweging en studentenvertegenwoordiging zowel binnen de universiteit en de associatie, als op stedelijk en Vlaams niveau. Lawrence deed ervaring op als auditor, juridisch adviseur, assistent gerechtsexpert en bij de Cel Lokaal Beleid op het N-VA-partijsecretariaat.

Lokaal

Hoewel zijn wortels in West-Vlaamse bodem liggen, verhuisde Lawrence, na omzwervingen via Antwerpen en Leuven, enkele jaren terug naar Edegem. Hij is er schepen en hij is er actief bij de lokale Jong N-VA-werking.