Jan Verlaak

Adviseur buitenlands beleid

Jan werkt als adviseur op de studiedienst van de N-VA voor de domeinen Buitenlands Beleid, Asiel en Migratie en Europese Unie.

Als adviseur onderbouwt Jan de middellange termijnvisie van de partij voor zijn deeldomeinen, doorheen de verschillende geledingen van de partij. Daarnaast biedt hij vanuit de studiedienst ook ondersteuning aan de kabinetten, aan onze politici voor debatten en parlementaire tussenkomsten.

Jan onderbouwt de partijlijn voor buitenlandse zaken - handel, diplomatie, en ontwikkelingssamenwerking. Verder legt hij zich toe op het domein van asiel en migratie. Dat vraagt een doorgedreven internationale en Europese beleidsfocus. Jan spitst zich ook toe op de Europese Unie, met een bijzondere aandacht voor de interne markt en het Europees semester.

Jan behaalde een master in Internationale en Vergelijkende Politiek aan de K.U.Leuven en een master Internationale Bedrijfseconomie aan de H.U.Brussel. Na een stage op de Ambassade van België in Zuid-Afrika werkte Jan voor de associatie van micro- en nano-elektronicabedrijven in Leuven.

Geboren in Hasselt en getogen in Leuven, Jan was en is er actief in verschillende organisaties. Zijn engagement en enthousiasme voor de Scouts, als leider en later als groepsleider staat met stip op één.