Jan Lievens

Stafmedewerker communicatie

Jan verdiende zijn sporen als persoonlijk medewerker van voormalig Vlaams Parlementslid Karim Van Overmeire. Na enkele tijdelijke opdrachten bij onder meer Uitgeverij Polemos en de Vlaamse Volksbeweging ging hij in januari 2020 aan de slag als stafmedewerker communicatie bij de N-VA. Hij is de verantwoordelijke voor de huis-aan-huisbladen van Oost-Vlaanderen en Limburg.

Vlaamse beweging

Jan is gepokt en gemazeld in de Vlaamse beweging. Zo is hij actief bij de Vlaamse Volksbeweging Land van Aalst en Marnixring Aalst Denderend Land. Het levert hem een uitgebreid netwerk op. Wie bijvoorbeeld een spreker zoekt, is bij hem aan het juiste adres. Verder schrijft hij voor het conservatieve tijdschrift Tekos.

Lede

Jan woont met zijn partner Saartje en twee zoontjes Maarten en Arne in Lede. Hij is er sinds 2007 gemeenteraadslid, maar is al politiek actief sinds eind jaren 90. Momenteel legt hij als ancien van dienst samen met zijn collega’s in de gemeenteraad de meerderheid met genoegen het vuur aan de schenen. Zijn lokale stokpaardjes zijn erfgoed en veiligheid, die hij opvolgt in de raad van bestuur van Erfgoed Denderland en de Politieraad Wat de gemeenteraad is voor de gemeente en de OCMW-raad voor het OCMW, dat is de politieraad voor politiezones die meerdere gemeenten bestrijken. In die zones wordt een belangrijk deel van de bevoegdheden voor personeel en begroting overgeheveld van de verschillende gemeenteraden naar de politieraad. Daarin zetelen vertegenwoordigers van elke gemeente uit de politiezone. politieraad .

Boeken

Jan is een onverbeterlijke boekenliefhebber en lijdt aan wat de Japanners ‘tsundoku’ noemen: het bezitten van meer boeken dan je kan lezen. Hij is voorstander van Schotse single malt whisky en belooft zichzelf het duurlopen opnieuw op te pikken.