Elke Wouters

Vlaams volksvertegenwoordiger

Elke is 32 jaar, gehuwd en al vier jaar mama van een flinke tweeling.

Ze gaat graag shoppen, kan genieten van stedentrips en sport en maakt graag tijd vrij voor haar vrienden en familie.

De eerste stappen

Onder impuls van haar vader zette Elke 12 jaar geleden haar eerste stappen op het politieke toneel. In een kartellijst werd ze in 2006 aangeduid om de N-VA te vertegenwoordigen in het OCMW van Meise. Tijdens dezelfde legislatuur werd ze later ook nog gemeenteraadslid.

Welzijn en Gezin op het kabinet

Na haar studies maatschappelijk werk aan de Hogeschool-Universiteit Brussel en een master in criminologie aan de VUB stapte Elke voltijds in de politiek. Eerst werd ze raadgever 'Welzijn en Gezin' op het kabinet van viceminister-president Geert Bourgeois, daarna vervulde ze dezelfde functie op het kabinet van viceminister-president Liesbeth Homans.

Thuis in Grimbergen

Elke vond samen met haar gezin een plekje in Grimbergen waar ze in 2012 onmiddellijk werd verkozen als gemeente- en provincieraadslid. Ook de komende zes jaar blijft Elke lid van de Grimbergse gemeenteraad. Vanuit haar engagement wil ze meewerken aan een sociaal Grimbergen waar er plaats is voor iedereen en waar iedereen zich thuis kan thuis voelen in een warme Vlaamse gemeente.

Naar het Vlaams Parlement

Eind 2018 werd Elke als opvolger van Bart Nevens lid van het Vlaams Parlement. Ze legt vooral de nadruk op dossiers rond het Groeipakket en een efficiënte afvalverwerking.