Charlotte Coucke

Communicatiemedewerker sociale media

Een passie voor sociale media
Charlotte is masterstudente Bestuurskunde en Publiek Management aan de faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Universiteit Gent, waar ze in aanraking kwam met sociale media door onder meer keuzevakken als ‘waarde creëren via sociale media’. Haar passies voor politiek en sociale media kon ze tijdens haar studentenperiode dan ook perfect combineren bij Jong N-VA UGent, waar ze de sociale media verzorgde. Ze deed ook ervaring op tijdens haar stage bij de cel communicatie van het kabinet van toenmalig Vlaams minister Philippe Muyters.

Lokaal engagement
Charlotte is lokaal zeer actief. Ze is niet alleen voorzitster van Jong N-VA UGent, maar ook communicatie- en sociale mediaverantwoordelijke bij N-VA Gent en Jong N-VA Gent. Tijdens de lokale verkiezingen van 2018 kwam Charlotte voor het eerst op als jongste kandidaat van N-VA Gent.

Creatief
In haar vrije tijd is Charlotte graag creatief bezig, onder meer door te tekenen op haar grafische tablet. Verder leest zij ook graag boeken over onder andere politiek, de Verenigde Staten en geschiedenis.