De N-VA is niet alleen een jonge partij, ze is ook de grootste van het land. En ze toont elke dag opnieuw aan dat de  Verandering ook echt werkt. Onze parlementsleden en  ministers staan iedere dag in de frontlinie om het beleid uit te dragen of nieuwe voorstellen te verdedigen.

Achter de schermen worden ze bijgestaan door onze medewerkers.

Op onze parlementaire fracties en de N-VA-studiedienst werken universitaire medewerkers aan een brede waaier aan beleidsdomeinen: van financiën en sociale zekerheid tot gezondheidszorg en mobiliteit. En op het partijsecretariaat bijten professionals zich vast in politieke communicatie, de ondersteuning van het lokale beleid of de vrijwilligerswerking van de partij.

Benieuwd wie we zijn? Neem dan eens een kijkje op www.n-va.be/medewerkers

Joris Nachtergaele en medewerker

Parlementair medewerker

Als parlementair medewerker ben je een duizendpoot en werk je nauw samen met je parlementslid. Je werkt inhoudelijke dossiers uit, je verzorgt de communicatie, je maakt en volgt afspraken op, … Samen met je parlementslid werk je aan de verdere verankering van de N-VA, zowel in het parlement als ten velde.

Vlaams Parlement

Fractiemedewerker

Je hebt een uitgebreide kennis over een bepaald beleidsdomein en je ondersteunt onze parlementsleden inhoudelijk in hun commissiewerk. Fractiemedewerkers vind je in het Vlaams Parlement, het federaal parlement, het Europees Parlement en het Brussels Hoofdstedelijk Parlement. Je werkt dus in het hart van de parlementaire democratie.

adviseurs aan het werk op de N-VA-studiedienst

Adviseur op de studiedienst

Als adviseur op de studiedienst werk je mee aan de ontwikkeling van partijstandpunten over actuele thema’s binnen je expertise. Dit vertaalt zich in congresteksten, verkiezingsprogramma’s, themabrochures, ... Naast het uitbouwen van de langetermijnvisie ondersteun je onze politici ook ad hoc voor debatten, parlementaire tussenkomsten, enzovoort.

Eli aan het werk

… Maar dat is niet alles!

Naast deze inhoudelijke medewerkers hebben we collega’s in huis die thuis zijn in communicatie (huis-aan-huis-redactie, sociale media, woordvoerders, online communicatie, grafische vormgeving, copywriting, …) of die onze lokale mandatarissen adviseren in hun beleid of onze vrijwilligers ondersteunen.

Als medewerkers werken we -elk op onze manier- iedere dag aan het verder uitbouwen van de N-VA als grootste partij van het land. Dat kan door de uitwerking van een wetsvoorstel dat discriminatie van holebi’s tegengaat, het schrijven van een visienota over mobiliteit, de ondersteuning van een schepen in een lokaal dossier of het ontwerpen van een infografiek en de verspreiding daarvan via sociale media.

Solliciteren bij de N-VA? Dat gaat zo!

Bezorg ons via ons vacatureportaal www.n-va.be/vacatures je cv en motivatiebrief.

Zien we toekomst in jouw kandidatuur, dan volgt er een assessment en een diepte-interview bij ons extern selectiebureau. Slaag je hierin met vlag en wimpel, dan volgt er een gesprek met de leidinggevende van het team, het parlementslid of de fractiesecretaris.

Voor specifieke functies kan het zijn dat er nog een extra test volgt. Zo krijgen potentiële medewerkers communicatie een schrijftest voorgeschoteld.

Zijn de testen en gesprekken goed verlopen? Super! Er volgt dan een loonvoorstel en we bekijken samen wanneer je kan starten. Welkom bij de N-VA!