Turks extremisme op Vlaamse kieslijsten

Door N-VA op 4 oktober 2018, over deze onderwerpen: N-VA
Symbool van de Grijze Wolven: de 'grijze wolf'

Maak kennis met de Grijze Wolven Extreemrechtse Turkse groepering, voornamelijk geïnstitutionaliseerd in de Partij van de Nationalistische Beweging (MHP), waardoor ze wel eens beschreven worden als de paramilitaire fractie van die partij. Hun belangrijkste herkenningsteken is een teken met de vingers dat een wolvenkop imiteert. Hun doelstelling is de heropleving van het Ottomaanse Rijk. In de jaren ’70, ’80 en ’90 werden de Grijze Wolven verantwoordelijk gesteld voor heel wat straatgeweld in Turkije tegen linkse activisten, de Koerdische beweging, en de Alevitische minderheid in Turkije, vaak met dodelijke afloop. Ook de aanslag op paus Johannes Paulus II in 1981 was het werk van de Grijze Wolven. De laatste 20 jaar ontkennen ze hun politieke en paramilitaire karakter, en benadrukken ze hun culturele activiteiten in Europa onder de naam ‘Ülkü Ocaklari Egitim ve Kültür Vakfi’. Hun Europees hoofdkwartier bevindt zich in Frankfurt. De Grijze Wolven infiltreerden politieke partijen in diverse Europese landen, waaronder België. Grijze Wolven en de MHP De Partij van de Nationalistische Beweging is een rechts-nationalistische politieke partij in Turkije. De vlag van de partij toont drie witte sikkelmanen op een rode achtergrond. De partij heeft net als de Grijze Wolven een islamitische signatuur. In Turkije vormt de MHP samen met Erdogans AKP de meerderheid in het parlement. In West-Europa worden verschillende verenigingen gelinkt aan de MHP. MHP . Zij zijn de verspreiders van het Turkse ultranationalisme, dat snel aan invloed wint in Europa. Hun aanhangers zijn geïnfiltreerd in alle traditionele Vlaamse partijen en staan op tal van lokale kieslijsten. Die infiltratie leidt tot een negatief opbod waarbij de Turkse ultranationalisten partijen en kandidaten beoordelen op hun stellingname tegenover Erdoğan en de Turkse regering.

De Grijze Wolven en hun aanhang zijn immers de machtige arm van de Turkse president Erdoğan in Vlaanderen en elders in Europa. Zij schuwen het gebruik van fysiek en verbaal geweld niet. Gematigde Turkse Vlamingen worden geïntimideerd en bedreigd. De Duitse staatsveiligheid noemt hen een gevaar voor de veiligheid. In deze video ziet u waarom.

Voor extremisme is er in Vlaanderen geen plaats. Daarover zijn alle democratische partijen het eens. Elk moet proper zijn op zijn eigen. De verkiezingen zijn een strijd voor wie opkomt met open vizier. Alleen zo kunnen onze democratie en onze rechtsstaat blijven bestaan.