Artikels door of over Inez De Coninck

Door Inez De Coninck op 6 november 2018, over deze onderwerpen: Mobiliteit, NMBS

“Met één speler die zowel de stations als de spoorwegen beheert, maak je de structuur veel eenvoudiger.” Kamerlid Inez De Coninck pleit voor de overdracht van alle treinstations en aanverwante infrastructuur naar Infrabel. Momenteel zijn ze eigendom van de NMBS. Met de overdracht wil Kamerlid De …

Door Inez De Coninck op 17 oktober 2018, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Fietsen, Openbaar vervoer, NMBS

“Voor de N-VA is de combinatie van de fiets en de trein de toekomst en maakt die deel uit van een modern mobiliteitsbeleid. We betreuren dat de NMBS opnieuw kiest voor een makkelijke oplossing.” Kamerlid Inez De Coninck reageert teleurgesteld op de beslissing van de NMBS om vanaf volgend jaar …

Door Inez De Coninck op 12 september 2018, over deze onderwerpen: Mobiliteit, NMBS

“De oude cultuur binnen de spoorwegen is nog steeds springlevend.” Kamerlid Inez De Coninck vindt het ongehoord dat voormalig NMBS-directeur Vincent Bourlard na zijn pensioen een mandaat kreeg waarvoor hij maandelijks 10.000 euro opstrijkt. Vincent Bourlard is van PS-signatuur. “Je mag dit zien als …

Door Inez De Coninck op 29 juni 2018, over deze onderwerpen: Mobiliteit, Openbaar vervoer, NMBS

De eerste minimale dienstverlening tijdens een spoorstaking verloopt goed. Wie wilde staken, heeft dat mogen doen. Met de werkwilligen is een dienstverlening opgemaakt. Er werd meer dan een dag op voorhand gecommuniceerd over welke treinen er zouden rijden. Kamerlid Inez De Coninck reageert alvast …

Door Inez De Coninck op 15 juni 2018, over deze onderwerpen: Openbaar vervoer, NMBS

Na de stakingsaanzeggingen van verschillende spoorvakbonden dient nu ook CGSP, de Franstalige socialistische spoorbond, een stakingsaanzegging in. Daardoor dreigt een opeenvolging van twaalf stakingsdagen tussen 22 juni en 11 juli. De N-VA verwerpt deze stakingsgolf en roept op tot een nieuwe …

Door Inez De Coninck op 12 juni 2018, over deze onderwerpen: Overheidsbedrijven, Mobiliteit, NMBS

Dankzij de participatie van een privépartner konden Proximus en bpost uitgroeien tot moderne, efficiënte en klantgerichte overheidsbedrijven. Waarom zou dat niet lukken met de NMBS? N-VA-minister Johan Van Overtveldt pleitte eerder al voor de inbreng van privékapitaal bij de spoorwegen. Dat moet …