Cordy, die zich zo snel mogelijk wil inwerken in zijn nieuwe job, wordt vast lid van de commissie voor Algemeen Beleid, Financiën en Begroting en van de commissie voor Onderwijs. In die laatste commissie brengt hij zijn ervaring in als coördinator voor de werkstudentenprogramma’s en het afstandsonderwijs aan de Universiteit Antwerpen. Daarnaast wordt Cordy plaatsvervangend lid in onder meer de commissie voor Bestuurszaken, Binnenlands Bestuur, Inburgering en Stedenbeleid. De thema’s die daarin aan bod komen, sluiten nauw aan bij zijn werk als districtsvoorzitter van Antwerpen-stad.

Vlaams hart

Paul Cordy (1966) is gehuwd en vader van twee kinderen. Hij is licentiaat geschiedenis, kandidaat in de rechten en in de wijsbegeerte en volgde ook een aanvullende studie Duitse taal- en letterkunde. Hij begon zijn carrière als journalist. Hij was ook een tijd parlementair medewerker en leraar. Paul was en is ook actief in de Vlaamse beweging. Hij was lid van het IJzerbedevaartcomité en van de raad van beheer van Nekka. Tot vandaag was hij ook regisseur van het Vlaams Nationaal Zangfeest.