N-VA stapt mee met de Gay Pride

Een bonte stoet van tienduizenden holebi's, transgenders en hun vrienden, dat is onmiskenbaar de Gay Pride. De straten van Brussel ontvangen de unieke optocht dit jaar op zaterdag 16 mei. En de N-VA stapt mee!

De deelname van de N-VA aan de Pride is haast zo oud als de N-VA zelf. We stappen als partij al mee op sinds 2003. Ook dit jaar tekenen we present. Door deel te nemen aan de jaarlijkse Pride maken we duidelijk dat de N-VA geen pleinvrees heeft. Al jaren zijn we in het parlement voortrekkers van de verankering van de wettelijke gelijkwaardigheid van holebi’s en transgenders én van hun maatschappelijke aanvaarding. En dat vinden we vanzelfsprekend. Een discriminerend onderscheid maken op basis van geaardheid of genderexpressie, is onaanvaardbaar. Met federaal staatssecretaris Elke Sleurs én Vlaams minister Liesbeth Homans, beiden bevoegd voor Gelijke Kansen, dragen we nu ook verantwoordelijkheid op regeringsniveau. En dat doen we met overtuiging!

Net als elk jaar staan we dit jaar ook stil bij de internationale context. Nog steeds zijn er landen waar homoseksualiteit strafbaar is, zelfs tot en met de doodstraf. Internationale solidariteit is voor de N-VA geen loos begrip. We dringen er telkens weer op aan om op het internationale vlak steeds het belang van respect voor de mensenrechten te beklemtonen en daarbij expliciet te verwijzen naar holebi’s en transgenders. Daarom blijft de Pride én onze aanwezigheid daar absoluut noodzakelijk.

En verder vieren we op de Pride gewoon feest. Diversiteit is immers de basis van een leefbare samenleving. Daar is de N-VA al lang van overtuigd.

Folder

Meer weten? Download hier de folder en lees hem in PDF-formaat (981 kB).

Nog vragen?

Het N-VA-holebinetwerk coördineert de deelname van de N-VA aan de Pride. Aarzel niet als je nog vragen hebt, stuur meteen een berichtje: holebi [at] n-va.be.