Afsluiter dubbele kiescampagne

De familiedag was de afsluiter van de dubbele verkiezingscampagne, die ongeveer een jaar geleden begon. Gewoontegetrouw slaagde de N-VA er met groot gemak in haar leden te mobiliseren. Meer dan 6.500 partijgenoten verzamelden in Planckendael in Muizen.

Welpjes uit de bol

Door de regen konden de Nieuw-Vlaamse welpjes zich maar kort uitleven op de springkastelen. Maar die regen weerhield hen en hun ouders er niet van om uit de bol te gaan op de aanstekelijke live-muziek van Band 4 Kids met Ellen Dufour en Tom Olaerts. Wie toch niet nat wilde worden, kon terecht aan de schminkstand of bij de goochelaar.

Uitdagingen voor Vlaanderen

In zijn toespraak keek De Wever terug op de voorbije vijf jaar. Zijn conclusie was klaar: “Vlaanderen staat er vandaag veel beter voor dan vijf jaar geleden.” Maar de uitdagingen blijven groot, blikte Bart De Wever vastberaden vooruit. “Vlaanderen kan sociaaleconomisch aansluiten bij landen zoals Nederland, Denemarken of Duitsland. Met realisme en gezond verstand kunnen we onze uitdagingen aan.”

Rood-groene dreiging

Voorzitter De Wever waarschuwde opnieuw voor de groen-rode dreiging uit Franstalig België: “We weten wie er in de weg staat. Wie er staat de likkebaarden voor een terugkeer naar het beleid van open grenzen, belastingen, schulden en laksheid. Alleen een stem voor de N-VA kan de rood-groene dominantie vanuit Wallonië afblokken.”

Stem voor de N-VA

De boodschap van Bart de Wever aan de 6.500 toehoorders was dan ook duidelijk: “Alleen een stem voor de N-VA staat garant voor minder belastingen, meer jobs, meer veiligheid, sterker onderwijs en strengere migratieregels. Daarom, beste vrienden, beste Vlamingen: Denk goed na, stem morgen N-VA. Voor Vlaanderen, voor vooruitgang.”

Na die vastberaden woorden vond zelfs de zon de moed op tevoorschijn te komen. Het sein voor de N-VA-familie om het mooie Planckendael in te trekken voor een leuke laatste campagnedag.

Lees hier de integrale toespraak van Bart De Wever.

Herbeleef de N-VA-familiedag in Planckendael

Onderwerpen