N-VA houdt ook in lopende zaken vast aan Zomerakkoord

Door Peter De Roover, Jan Spooren op 19 december 2018, over deze onderwerpen: Werk zoeken en werkloosheid, Pensioenen
Peter De Roover

De N-VA zal afspraken uit het Zomerakkoord onder Michel I als wetsvoorstellen indienen in het federaal parlement. Kamerfractievoorzitter Peter De Roover maakte gisteren in De Afspraak nog eens duidelijk dat de dingen die toen zijn afgesproken, niet verloren hoeven te zijn. Het gaat daarbij onder meer over de degressiviteit van de werkloosheidsuitkering en de starterjobs. Vandaag al zal Kamerlid Jan Spooren een wetsvoorstel indienen dat de pensioenval aanpakt. “We hebben het Zomerakkoord gehad, ik denk dat een stuk daarvan nog realiseerbaar is”, zei Peter De Roover.

Zuivere N-VA-lijn

Kamerfractievoorzitter De Roover toonde zich alvast niet pessimistisch over de slaagkansen van die wetsvoorstellen. Tegelijk is hij realistisch. “Niet over alles zullen de voormalige coalitiepartners uit Michel I elkaar nog kunnen vinden.” Wat nieuwe initiatieven betreft, gaf Peter De Roover aan “de zuivere N-VA-lijn te zullen trekken”.

Bekijk Peter De Roover in De Afspraak.