Jan Jambon in De Ochtend: “Als we de richtlijnen goed opvolgen, is het ergste achter de rug”

Door Jan Jambon op 25 april 2020, over deze onderwerpen: Coronacrisis, Infografieken
Jan Jambon

“We kunnen de mensen eindelijk opnieuw perspectief bieden.” Vlaams minister-president Jan Jambon reageerde in De Ochtend op de beslissingen van de Nationale Veiligheidsraad vrijdagavond. “Het ergste is voorbij. Tenminste, als we de richtlijnen goed blijven opvolgen. In fases kunnen we stilaan de zaken versoepelen.”

Heropeningen spreiden

Vrijdag besliste de Nationale Veiligheidsraad dat op 4 mei de bedrijven weer open kunnen en op 11 mei alle winkels. Op 15 mei heropenen de scholen gedeeltelijk met een proefdag. “Je kan niet alles tegelijk openstellen. We spreiden de openstellingen om te kijken wat het effect is op de verspreiding van het virus.”

Iedereen een mondmasker

Minister-president Jambon verzekerde nog dat er voldoende beschermingsmateriaal beschikbaar zal zijn. “Iedere Vlaming zal zijn mondmasker hebben.”

Voor meer informatie over de coronamaatregelen, kan je terecht op https://www.info-coronavirus.be/nl/. U vindt er ook de presentatie van de Nationale Veiligheidsraad op 24 april.

Beluister Jan Jambon in De Ochtend

infografiek coronamaatregelen 24 april