PS protesteert

Het doel van de fotoactie, die navolging kreeg in heel Europa, is om dat onrecht onder de aandacht te brengen van de Europese leiders. De Kamerleden van de N-VA namen met volle overtuiging deel aan deze actie. Maar dat gebeurde niet zonder slag of stoot. Toen Kamerlid Peter Luykx de affiche van Forcadell bovenhaalde tijdens de plenaire zitting, begon de PS zwaar te protesteren. Hierop werd Luykx geboden de affiche op te bergen.

Ook in het Europees Parlement namen tal van parlementsleden deel aan de fotoactie ter ondersteuning van Carme Forcadell. Onder hen N-VA-Europarlementsleden Mark Demesmaeker en Helga Stevens.

En in het Vlaams Parlement deed Marc Hendrickx mee. Op Twitter staan alle deelnemers gebundeld onder de hashtag #FreeForcadell.

De N-VA steekt ook dit jaar de Catalaanse politieke gevangenen een hart onder de riem met een kerstkaartenactie. Wilt u ook een kaart sturen? Hier leest u er alles over.