De N-VA start met precampagne

Door Piet De Zaeger op 29 januari 2014, over deze onderwerpen: N-VA, Verkiezingen 2014

Op zondag 2 februari, na het afsluiten van haar congres 'Verandering voor Vooruitgang', start de N-VA met een originele precampagne. Een onlinecampagne, gericht op gewone Vlamingen en getrokken door gewone Vlamingen.

Piet De Zaeger, directeur van de N-VA licht toe: "door af te stappen af van de klassieke precampagne met grote affiches van een bekende kop of een algemene slogan op reclameborden kiezen wij bewust voor meer inhoud. Wij willen gericht campagne voeren, met duidelijke en concrete boodschappen."

Daarom zet de N-VA onder andere in op sociale media. Naast advertenties in printmedia, maken we volop gebruik van nieuwe informatietechnologieën om doelgroepgericht te werken. We brengen de meest relevante boodschap voor iedere Vlaming. Geen abstracte politiek, maar tastbare punten uit de leefwereld van gewone Vlamingen.

Daarom werken we niet met één boegbeeld, maar met een mix van politici en gewone N-VA-leden. Zij brengen getuigenissen over hoe zaken als hoge loonkosten, de Belastingdruk De mate waarin de belastingheffingen drukken op het besteedbaar inkomen. belastingdruk , de stijgende kosten in de Sociale zekerheid De sociale zekerheid is in België tot nader order federaal. De belangrijkste pijlers van de Belgische sociale zekerheid zijn: de ziekte- en invaliditeitsverzekering (RIZIV), de pensioenen, de werkloosheidsverzekering en de kinderbijslagen. Daarnaast ook nog beroepsziekten, arbeidsongevallen en jaarlijkse vakantie. Sommige Vlaamse partijen ijveren al lang voor de overheveling van (grote delen van) de sociale zekerheid naar gewesten en gemeenschappen. sociale zekerheid , … impact hebben op hun leven. En vooral: hoe de N-VA daar een realistische oplossing voor biedt.

De partij pakt daarvoor uit met een aantal concrete verbintenissen die op het congres verder worden uitgewerkt. Met onze campagne willen wij  ons congres vertalen in praktische verbintenissen voor de Vlamingen. Verbintenissen die een antwoord bieden op vragen en behoeftes die spelen bij de Vlaming.