De 7 ambities van Jan Jambon in de Septemberverklaring: “We beginnen NU aan de heropbouw van Vlaanderen”

Door Jan Jambon op 28 september 2020, over deze onderwerpen: Economie, Vlaamse begroting, Coronacrisis
Septemberverklaring Vlaams minister-president Jambon

Vlaams minister-president Jan Jambon deed tijdens de Septemberverklaring in het Vlaams Parlement opnieuw een beroep op de Vlaamse veerkracht. Vlaanderen is kwetsbaar, beseft Jambon. “Zowel bij de coronapandemie als bij de brexit stel je vast hoe kwetsbaar en hoe afhankelijk Vlaanderen is geworden. Dat kan ons ook in de toekomst parten spelen. We moeten ons als gemeenschap veel beter gaan beschermen.” Jambon formuleerde zeven ambities, waaronder een zorgsysteem op wereldniveau en een slagkrachtigere overheid.

Toch is er volgens de minister-president geen reden tot wanhoop of doemdenken. “Welvaart hebben we nooit “gratis” gekregen. We moeten hard werken om die welvaart te behouden, en erin investeren. Investeren om onze Vlaamse samenleving beter te maken. We moeten nú aan de relance, aan de heropbouw van Vlaanderen beginnen. Het herstel van onze samenleving en onze economie begint vandaag.” De Vlaamse Regering neemt alvast het voortouw en maakt 4,3 miljard euro vrij om te investeren in de welvaart van Vlaanderen en het welzijn van de Vlamingen.

Lees alles over de zeven ambities van de Vlaamse Regering in de Septemberverklaring van Jan Jambon.