Ben Weyts investeert 12,5 miljoen in 123 scholenbouwprojecten

Door Ben Weyts op 22 april 2020, over deze onderwerpen: Schoolinfrastructuur
klaslokaal

“Ook in coronatijden blijven we volop investeren in die toekomst.” Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts investeert 12,5 miljoen euro in 123 scholenbouwprojecten. Er gaat 8,8 miljoen naar grote werken zoals een volledige nieuwbouw. De overige 3,7 miljoen ging naar kleinere verbouwings- en renovatiewerken zoals de modernisering van bestaande schoolgebouwen. “Bouwen aan scholen is bouwen aan de toekomst”, zegt minister Weyts.

Focus op secundair

Door de coronacrisis staan veel klaslokalen leeg, maar Vlaanderen blijft investeren in schoolgebouwen. Schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk, provinciaal en vrij onderwijs, red.) kunnen voor bouw- of verbouwingswerken financiële steun krijgen. “Deze regeerperiode investeren we in totaal we drie miljard in schoolinfrastructuur”, zegt minister Weyts. “We focussen in de komende jaren vooral op het secundair onderwijs, waar de noden het hoogst zullen zijn. Maar we blijven ook oog hebben voor de noden in het basisonderwijs.”

Bouwen aan de toekomst

Corona of geen corona, blijven bouwen aan nieuwe scholen is belangrijk, meent Ben Weyts. “Want zo bouwen we aan de toekomst. We investeren in kwaliteitsvol onderwijs in kwaliteitsvolle infrastructuur. Ik ben blij dat we zeker in deze moeilijke periode goed nieuws kunnen brengen aan de leerlingen, leerkrachten en directies van deze scholen.”