Ben Weyts geeft uitleg bij code oranje voor Vlaams onderwijs

Door Ben Weyts op 20 oktober 2020, over deze onderwerpen: Kleuterschool en basisonderwijs, Secundair onderwijs
school corona mondmaskers

“Ik ben erover verheugd dat we erin geslaagd zijn om alle scholen open te houden. En ook dat we een akkoord hebben met heel het onderwijsveld. Dat is geen evidentie.” Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts gaf in de Vlaamse media uitleg bij de beslissing om alle Vlaamse scholen te laten opschalen naar code oranje. De scholen blijven op voor alle leerlingen, al hebben scholen de vrijheid om over te schakelen naar meer afstandsonderwijs. “Die mogelijk was er voordien ook al. Ik heb vertrouwen in de scholen. Tot op heden hebben de leerkrachten, directies en scholieren het zeer goed gedaan. Het aantal besmettingen binnen de schoolmuren valt beter mee dan daarbuiten.” Minister Weyts herhaalde wel dat les op school de regel blijft. “Iedereen is ervan overtuigd: het beste onderwijs wordt gegeven door gedreven leerkrachten in de klas.”

Beluister Ben Weyts in De Ochtend of in VTM Nieuws