Schromelijke misrekeningen wraken zich

De voetballiefhebbers in ons land blijven dus in de kou staan, en dat heeft veel te maken met de schromelijke misrekeningen van de voortrekkers van dit stadion. Dat de buurtweg op Parking C van de Heizel een hinderpaal zou zijn, was immers al snel duidelijk. Hetzelfde geldt voor de Vlaamse regels van ruimtelijke ordening, die aangepast hadden moeten worden als men het Eurostadion zoals gepland zou bouwen. Dit megalomane project, dat de belastingbetaler veel geld zou kosten en voor een verkeersinfarct op de Brusselse Ring zou zorgen, had eigenlijk nooit een kans van slagen. Het wantrouwen dat daardoor ontstond tegenover het Eurostadion zal ook de UEFA niet ontgaan zijn.

Renoveer het Koning Boudewijnstadion

“Ik roep de initiatiefnemers van het project daarom op om voor de bestemming van parking C met een wit blad te starten en samen met Vlaanderen een oplossing uit te werken”, besluit Johan Van den Driessche. “Laten we de afbraak van het Koning Boudewijnstadion tegenhouden en dit stadion renoveren tot een hippe plaats, waar zowel voetbal als bijvoorbeeld de Memorial Van Damme een thuis vinden.”