“Wanneer we naar bedrijven gaan, zeggen ze dat ze handen tekort komen”, legt Axel Ronse uit op Radio 1. “Als we de economische groei post-corona willen waarmaken, moeten we inzetten op alle vormen van talent. En bij mensen die op pensioen zijn, zit heel wat kennis en ervaring.”

Talent en expertise

Uiteraard zijn er mensen die niet willen doorwerken, beseft Vlaams Parlementslid Ronse. “Maar tegelijk zijn er zovelen die hun talent en expertise nog willen gebruiken. Die groep willen we bereiken met Sixie. Wij willen 60-plussers koppelen aan bedrijven of publieke besturen die zoeken naar ervaring, kennis en tijdelijke versterking."

Geïnteresseerde 60-plussers kunnen zich registreren op www.sixie.be. Daar geven ze aan wat ze nog graag willen doen. Sixie nodigt hen uit voor een gesprek en stelt tijdelijke, projectmatige opdrachten voor. Ze kunnen aan de slag als uitzendkracht of freelancer. Het bedrijf betaalt dan een vooraf overeengekomen dagvergoeding.

Beluister Axel Ronse over Sixie in De Ochtend.