Vlamingen met een dierenwens

Duizenden dieren wachten in de 120 erkende dierenasielen op een nieuwe thuis. Via adopteereendier.be vinden Vlamingen met een dierenwens gemakkelijker hun weg naar het asiel. De website biedt een overzicht van de dieren die in een asiel zitten, geordend op onder meer provincie, soort, ras en leeftijd. “Nu heeft niemand nog een excuus om de asielen over te slaan en meteen naar een dierenhandel te lopen. “Als je bijvoorbeeld specifiek op zoekt bent naar een jonge zwarte labrador, dan kan je met één muisklik een overzicht krijgen van alle jonge zwarte labradors in onze asielen”, vertelt Ben Weyts.

Eerst naar het asiel

De lancering van de website gaat gepaard met een oproep aan alle Vlamingen met een dierenwens om het asiel te overwegen. De keuze voor de adoptie van een asieldier is een positieve keuze voor een dier met authenticiteit en persoonlijkheid. “Mijn eigen kat én hond komen uit het asiel en daar hebben we nog geen moment spijt van gehad”, lacht minister Weyts. “Ik kan het dus iedereen aanbevelen. Wie klaar is om een dier in huis te halen, moet zeker een kijkje nemen op www.adopteereendier.be.”