Na de gesmaakte familiedag vorige zondag verlegde de N-VA de focus weer naar de inhoud met een academische zitting. Onder de titel ‘Het DNA van de N-VA. De historische missie van de N-VA als motor van Verandering’ evalueerden sprekers van binnen en buiten de partij de even onverwachte als ongeziene impact die de N-VA de voorbije 20 jaar had op alle bestuursniveaus van het Vlaamse en Belgische politieke landschap.

Topsprekers uit binnen- en buitenland geven inhoud aan rijk gevuld colloquium

Gastvrouw Cieltje Van Achter trapte de academische zitting op gang met een welkomstwoord. Daarna ging Vlaams minister-president Jan Jambon in gesprek met topmarketeer Jan Callebaut. Vervolgens kwamen twee buitenlandse gastsprekers aan het woord: Europees Parlementslid en voormalig cultuur- en onderwijsminister van Beieren Monika Hohlmeier (CSU) en Han ten Broeke, directeur Politieke Zaken bij het Haags Centrum voor Strategische Studies en voormalig Tweede Kamerlid voor de Nederlandse VVD.

Ondervoorzitters Lorin en Valerie in debat

Na de lezingen was het tijd voor debat. Ondervoorzitters Lorin Parys en Valerie Van Peel kruisten de verbale degens met Wetstraatwatchers Carl Devos (UGent), Stefaan Walgrave (UAntwerpen) en Alain Gerlache, met Joost Houtman als moderator. Tussen de spreekgedeelten door brachten filmpjes de impact van de N-VA in de voorbije 20 jaar in beeld. Het slotwoord was voor voorzitter Bart De Wever, waarna de aanwezigen konden napraten tijdens de afsluitende receptie.

Herlees de slottoespraak van Bart De Wever

Slotwoord van partijvoorzitter Bart De Wever op de academische zitting naar aanleiding van 20 jaar N-VA

(pdf, 40 Kb)

Herbekijk de slottoespraak van Bart De Wever op YouTube of op Facebook. En blader door het fotoalbum op onze Facebookpagina.

Onderwerpen