Van donderdag 18 mei tot en met zondag 21 mei rijden duizenden enthousiaste fietsers doorheen Vlaanderen voor de '1000 km voor Kom op tegen Kanker'. De opbrengst van de 1000 km gaat naar wetenschappelijk kankeronderzoek. Het concept is eenvoudig: elk team dat 5500 euro inzamelt voor Kom op tegen Kanker mag deelnemen aan de 1000 km.

Al voor het twaalfde jaar op rij doet ook de N-VA mee. Twee N-VA-ploegen verschijnen aan de start en springen in het zadel om kanker klein te rijden. Onder anderen Vlaams minister Ben Weyts, Brussels parlementslid Mathias Vanden Borre en Vlaams Parlementsleden Andries Gryffroy, Marius Meremans en Maaike De Vreese zijn te spotten op hun koersfiets. Om hun deelname te financieren rekenen de 15 N-VA-renners op jouw steun. Door hun rit te sponsoren, zorg jij ervoor dat ze in het hemelvaartweekend kanker uit het wiel te rijden. Maak hieronder kennis met de renners en ontdek waarom zij meefietsen en hoe je hun rit kan sponsoren.

Wil jij samen met de N-VA blijven investeren in kankeronderzoek en de patiënten een hart onder de riem steken? Steun dan dit initiatief door rechtstreeks een gift te storten op het rekeningnummer van Kom op tegen Kanker BE14 7331 9999 9983 met vermelding van "GIFT" (belangrijk!) en de negencijferige code van het N-VA-team: 170043275. Vanaf 40 euro per jaar is zo'n gift fiscaal aftrekbaar.