De voorbije maanden verschenen er verontrustende boodschappen in de pers van oncologen en de Stichting Tegen Kanker. Veel mensen die zich niet lekker voelen, zouden zich niet laten onderzoeken in het ziekenhuis omdat ze bang zijn om er corona op te lopen. Daarnaast zorgen een gebrek aan perspectief en strenge coronamaatregelen voor minder vechtlust bij kankerpatiënten. Hoewel iedereen momenteel gefocust is op corona, mogen we ernstige ziektes zoals kanker niet uit het oog verliezen. Daarom zet de N-VA ook in 2021 mee de schouders onder de 1.000 km voor Kom op tegen Kanker.

In het hemelvaartweekend fietsen 16 N-VA-groepjes een aangepaste versie van de traditionele 1.000 km. Dat doen ze in alle veiligheid met hun eigen bubbel. Geen groots wielerpeloton dit jaar, maar wel veel kans dat je tussen 13 en 16 mei een N-VA-fietsbubbel ziet. Wie weet rijden Vlaams minister Ben Weyts, Europees Parlementslid Assita Kanko of de peter van onze actie, Vlaams Parlementslid Andries Gryffroy, je wel voorbij. Want ook zij kruipen op de fiets om kanker klein te rijden.

Wil jij samen met de N-VA blijven investeren in kankeronderzoek en de patiënten een hart onder de riem steken? Steun dan dit initiatief door rechtstreeks een gift te storten op het rekeningnummer van Kom op tegen Kanker BE14 7331 9999 9983 met vermelding van "GIFT" (belangrijk!) en de negencijferige code van het N-VA-team: 170043275. Vanaf 40 euro per jaar is zo'n gift fiscaal aftrekbaar.

Koop ons door Bart De Wever ontworpen T-shirt (en steun Kom op tegen Kanker)

Om het sponsorgeld voor onze fietsers in te zamelen, doet de N-VA ook dit jaar een beroep op jou. Donderdag 29 april nam partijvoorzitter Bart De Wever deel aan De Container Cup. Hij nam het op tegen MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez in een wel heel blits T-shirt. Het gele shirt is ontworpen door Bart zelf en heeft als opschrift Citius-Altius-Fortius (sneller-hoger-sterker) met bijhorende cartoontjes van een leeuw.

Voel je net als Bart De Wever een sterke gladiator met dit leuke sportshirt en koop het T-shirt in de webwinkel. De opbrengst gaat integraal naar de 1.000 km voor Kom op tegen Kanker.