Xavier Lesenne

Adjunct-woordvoerder

Xavier werkt sinds 2009 op het partijsecretariaat. Daarmee is hij tot zijn eigen verbijstering een van de oude rotten. Hij was jarenlang verantwoordelijk voor de huis-aan-huisbladen van de provincies Vlaams-Brabant en Oost-Vlaanderen en diende voorts als duivel-doet-al in de cel Communicatie.

Sinds kort is hij adjunct-woordvoerder, meer specifiek voor de centrumsteden en de lokale afdelingen. Hij begeleidt ook samen met een schare jonge sociale media-experten de afdelingen in hun communicatie op sociale media.

Wielerterrorist en chilipeperfanaat

Het lokale en nationale N-VA-engagement neemt dan wel veel van zijn tijd in beslag, Xavier maakt graag plaats vrij in zijn agenda voor een stevige rit op zijn koersfiets. Een andere passie is het kweken van allerhande variëteiten van chilipepers om er de meest pikante sauzen van te maken. Met soms nog een goed boek, een lekker potje koken en een unieke dochter die graag met haar papa speelt, zijn Xaviers dagen meestal goed gevuld.