Xavier Lesenne

Adjunct-woordvoerder

Duivel-doet-al

Xavier Lesenne omschrijft zich graag als een pragmatische duivel-doet-al. Dat uit zich vooral in het feit dat hij, naast geschreven communicatie, zijn hand niet omdraait voor een stukje lay-out, een brokje fotografie of schijfje communicatie-advies.

Hij is het centrale aanspreekpunt voor de lokale afdelingen van Vlaams-Brabant, Oost-Vlaanderen  en het arrondissement Antwerpen wat betreft de huis-aan-huisblaadjes. Hij beschouwt het als een persoonlijke missie om elk huis-aan-huisblad vlot leesbaar en aantrekkelijk te maken.

Lokaal engagement

Xavier werkt sinds 2009 op het partijsecretariaat. Daarmee is hij tot zijn eigen verbijstering een van de oude rotten. Hij engageerde zich meteen ook in de lokale afdeling van zijn gemeente. Sinds 2012 is hij lokaal afdelingsvoorzitter. Na de lokale verkiezingen werd hij OCMW-raadslid. Een bewuste keuze, want Xavier houdt graag de vinger aan de sociale pols.

Wielerterrorist

Het lokale en nationale N-VA-engagement neemt dan wel veel van zijn tijd in beslag, Xavier maakt graag plaats vrij in zijn agenda voor een stevige rit op zijn koersfiets. Daarbij laat hij fietspaden liefst links (of rechts) liggen om zich de woede van de gemiddelde automobilist op de hals te halen. Hij rijdt ook met de motor, waarbij hij zich de woede van wielertoeristen op de hals haalt door ze de pas af te snijden. Met soms nog een goed boek, een lekker potje koken en een unieke dochter die graag met haar papa speelt, zijn Xaviers dagen meestal goed gevuld.