Wesley Kolen

Stafmedewerker communicatie

Passie voor communicatie

Nadat Wesley afstudeerde als leraar secundair onderwijs, koos hij gek genoeg niet voor het onderwijs. Wel streek hij neer in Brussel als stafmedewerker communicatie op het N-VA-partijsecretariaat. Hij is het aanspreekpunt voor de huis-aan-huisbladen van de lokale afdelingen uit Limburg, West-Vlaanderen en de arrondissementen Mechelen en Turnhout.

Passie voor politiek

De politieke microbe maakte zich al op jonge leeftijd meester van Wesley. Op school bestookte hij zijn leerkrachten vaker met vragen over politiek dan over de leerstof, op familiefeesten discussieerde hij gretig mee over de politieke actualiteit en terwijl zijn vrienden naar hippe jeugdseries keken, tuurde Wesley naar politieke programma’s zoals Villa Politica. Gaandeweg zijn ontdekkingstocht door het politieke landschap besefte Wesley dat de N-VA de partij is waar hij thuishoort.

In 2012 zette Wesley zijn eerste echte politieke stapjes, als kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen in zijn woonplaats Peer. Niet weerhouden van enig enthousiasme engageerde hij zich nadien steeds meer en meer binnen de afdeling. Als ondervoorzitter vormt Wesley samen met de afdelingsvoorzitter een goed geoliede tandem. Verder staat Wesley ook in voor de communicatie van de afdeling. Hij is eveneens voorzitter van Jong N-VA Noord-Limburg.

Passie voor sport

Nog vroeger dan de politieke microbe, veroverde het voetbal Wesley’s hart. Als jeugdspeler van SV Breugel maakte hij allerminst een onuitwisbare indruk. Dat een carrière in het profvoetbal niet voor Wesley weggelegd was, werd echter snel duidelijk. De bal werd ingeruild voor de racefiets, maar ook daar bleek er meer zuur dan talent in de benen te zitten.

Op elfjarige leeftijd kocht Wesley zijn eerste abonnement bij zijn grote voetballiefde PSV, net over de grens in Eindhoven. Sindsdien heeft hij nog maar zelden een thuiswedstrijd van zijn club gemist. Als zijn agenda het toelaat, probeert Wesley zijn club achterna te reizen naar uitwedstrijden.