Sven Deferme

Adviseur gezondheidszorg

Sven werkt op de studiedienst als adviseur gezondheidszorg. Hier werkt hij mee aan de ontwikkeling van partijstandpunten over actuele thema’s in het brede domein van gezondheidszorg.

Sven is apotheker van opleiding. Na het behalen van zijn doctoraat zette hij de stap naar het bedrijfsleven waar hij enkele jaren onderzoek deed naar nieuwe geneesmiddelen. Hierna ging hij freelance aan de slag als 'medical writer' en medisch journalist. Dat bood hem de gelegenheid om het wetenschappelijk onderzoek in de gezondheidszorg van dichtbij op te volgen en zijn netwerk te vergroten. Hij wil nu zijn opgedane expertise aanwenden om de partij te ondersteunen.

“Een gezonde geest in een gezond lichaam.” Dit eeuwenoud adagium probeert Sven na te streven door regelmatig te joggen of te fietsen in het prachtige Meerdaalwoud. Aangezien hij al eens graag tafelt, verloopt dat dus met wisselend succes. Daarnaast geniet hij met volle teugen van het leven samen met zijn gezin.

Ook op lokaal vlak engageert hij zich voor de N-VA in Oud-Heverlee, waar hij sinds 2013 actief is binnen het bestuur van de afdeling als communicatieverantwoordelijke.