Stanislas Masureel

Cel lokaal beleid - lokale economie, personeelszaken, werk, toerisme, erfgoed en erediensten

Stanislas werkt sinds februari 2016 als adviseur Lokale Economie en Personeelszaken bij de Cel lokaal beleid. Lokale N-VA-mandatarissen kunnen steevast bij hem terecht met al hun vragen, voor beleidsadvies of communicatieve ondersteuning in deze domeinen.

Meertalige wereldburger

Van kindsbeen af heeft Stanislas een natuurlijke aanleg voor talen: hij spreekt dan ook vlot vier talen, Nederlands, Frans, Engels en Spaans. Stanislas studeerde af als archeoloog en behaalde aanvullend een master in Overheidsmanagement en –beleid aan de KULeuven. Aan zijn verleden als archeoloog houdt hij onvergetelijke ervaringen over van twee opgravingscampagnes in Syrië in 2005 en 2006.

Na enkele korte betrekkingen in de private sector en een professionele stage in Mexico werkte hij een tijdlang mee met zijn vader in het familiebedrijf. Ten slotte was hij ruim vijf jaar lang werkzaam als ambtenaar lokale economie voor de stad Poperinge.

Sinds kort is Stanislas nu ook bestuurslid van de N-VA-afdeling in zijn woonplaats Wevelgem.