Sofie Joosen

Vlaams volksvertegenwoordiger

Sofie (°1986) is geboren en getogen in Duffel en van jongs af had ze interesse in de politiek. In 2010 zette ze haar eerste stapjes in de politiek als bestuurslid van de lokale N-VA-afdeling.  Onder haar impuls ontstond er ook een bloeiende Jong N-VA-afdeling in Duffel.

Op professioneel vlak was ze actief als tandartsassistente in een groepspraktijk. Na vijf jaar was de tijd rijp voor een nieuwe uitdaging. Ze startte als assistent-coördinator voor een project bij het Verbond der Vlaamse Tandartsen.

Van tandartsassistent tot Vlaams Parlementslid

In 2012 maakte Sofie haar verkiezingsdebuut op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen. Haar inzet werd beloond met een zeer mooi persoonlijk resultaat en een schepenambt met de bevoegdheden Sport, Lokale Economie, Land- en Tuinbouw, Toerisme, Dierenwelzijn, Feestelijkheden, Bevolking en Burgerlijke Stand.

In 2014 ging ze een stap verder en nam deel aan de Vlaamse verkiezingen. Ook hier was het meteen raak, Sofie werd verkozen in de kieskring Antwerpen en is één van de jongste Vlaamse volksvertegenwoordigers.

Werken aan de toekomst

Met de N-VA gaat Sofie voor een warme en sociale samenleving. Een Vlaanderen dat werk maakt van de economische welvaart en het sociale welzijn van al zijn inwoners. Een Vlaanderen dat vrijheid en kansen biedt aan al wie werkt, spaart en onderneemt. Een Vlaanderen dat investeert in een hecht sociaal weefsel.