Rien Hoeyberghs

Adviseur ondernemen en mobiliteit

Rien werkt als adviseur op de studiedienst op de domeinen ondernemen en mobiliteit. Hierbij tracht hij bruggen te bouwen tussen de verschillende beleidsniveaus en geledingen binnen de partij: lokaal, regionaal, federaal en Europees.

Rien combineert een gezonde dosis Kempisch boerenverstand met een master burgerlijk ingenieur in verkeer, logistiek en intelligente transportsystemen van de KU Leuven. Tijdens zijn bijkomende opleiding in de beleidseconomie en zijn engagement als studentenvertegenwoordiger groeide zijn politieke interesse. Als praeses van VTK (de Vlaamse Technische Kring) en als voorzitter van LOKO (de Leuvense studentenkoepel) liet hij immers graag zijn mening horen. Na een stage bij Bain & Company wisselde Rien de universiteitsbanken meteen in voor de N-VA.

Met een ingenieursbril probeert Rien de technologische vooruitgang, het ondernemerschap en de mobiliteitsproblematiek te vertalen naar politiek beleid. Hij is er dan ook van overtuigd dat meer ingenieurs in de politiek moeten stappen om die complexe uitdagingen mee het hoofd te bieden.

In zijn vrije tijd snelt Rien rond op het voetbalveld als scheidsrechter in de Antwerpse provinciale reeksen.