Rien Hoeyberghs

Adviseur transport en overheidsbedrijven

Bruggenbouwer, letterlijk en figuurlijk

Rien werkt als adviseur op de studiedienst op de domeinen transport en overheidsbedrijven. Hierbij tracht hij bruggen te bouwen tussen de verschillende beleidsniveaus en geledingen binnen de partij: lokaal, regionaal, federaal en Europees.

Rien behaalde een master burgerlijk ingenieur in verkeer, logistiek en intelligente transportsystemen aan de KU Leuven. Tijdens zijn bijkomende opleiding in de beleidseconomie en zijn engagement als studentenvertegenwoordiger groeide zijn politieke interesse. Als praeses van VTK (de Vlaamse Technische Kring) en als voorzitter van LOKO (de Leuvense studentenkoepel) liet hij immers graag zijn mening horen. Na een stage bij Bain & Company wisselde Rien de universiteitsbanken meteen in voor de N-VA.

Kempisch streekproduct met een missie

Met een stevige dosis gezond Kempisch boerenverstand en een academische achtergrond in onder andere verkeersmanagement, supply chain management, openbaar vervoer en transporteconomie, probeert Rien gepassioneerd oplossingen te zoeken voor de immer groeiende transportproblemen. Hij is er dan ook van overtuigd dat meer ingenieurs in de politiek moeten stappen om die complexe uitdagingen mee het hoofd te bieden.

In zijn vrije tijd snelt Rien rond op het voetbalveld als scheidsrechter in de Antwerpse provinciale reeksen.