Patrick De Groote

Senator

In 1989 zette Patrick De Groote zijn eerste stappen in de Oostkampse gemeentepolitiek. Sindsdien zetelt hij onafgebroken in de gemeenteraad.

Sportieve leraar

Als onderwijzer van het eerste leerjaar stond hij dagdagelijks voor de klas. Hij is getrouwd met Nele Vandenbossche en heeft twee kinderen. Op sportief vlak was Patrick actief als jeugdtrainer en volleybaltrainer. Ook op zijn 55ste speelt hij nog steeds voetbal. Driemaal liep hij de Guldensporenmarathon Kortrijk-Brugge.

Actief Kamerlid en senator

In 2004 volgde Patrick Geert Bourgeois op in de Kamer. Als enige N-VA-volksvertegenwoordiger
verdedigde hij de N-VA-belangen in het federale parlement. Hij rende van de ene commissie naar de andere en kwam tussen in elk belangrijk dossier. Dat werd in 2010 beloond met meer dan 33 000 voorkeurstemmen op de Senaatslijst.

Tijdens de bestuursperiode 2010-2014 volgde Patrick de commissie buitenlandse betrekkingen en landsverdediging op. Wapenwetgeving en wapenhandel maken deel uit van zijn interesse. Rechtvaardigheid in alle beleidsdomeinen draagt hij hoog in zijn vaandel.

Lokale sterkhouder

Ondertussen zat hij ook niet stil op het lokale vlak. Als één van de eerste afdelingen nam hij met N-VA Oostkamp in 2006 deel aan de verkiezingen met een zuivere N-VA-lijst. De lijst behaalde twee zetels. Na hard werken slaagde hij er in 2012 in maar liefst 26,4 procent van de Oostkampers van het N-VA-programma te overtuigen. Dat resulteerde in een achtkoppige fractie die jammer genoeg in de oppositie terechtkwam.

Maar elke dag bewijst Patrick, als senator en gemeenteraadslid, dat een stem voor de N-VA een stem voor verandering en vooruitgang is.