Minneke De Ridder

Minneke De Ridder werd geboren in een echt Vlaams nest. Grootvader Lode van Dessel en moeder Lutgart gingen haar beiden voor in de politiek. Hij was burgemeester in Nijlen, zij nog steeds gemeenteraadslid in Ranst. Als kind liep ze dus ook al naar school met een boekentas volgeplakt met affiches van haar grootvader.

Jong N-VA als stokpaardje

Al snel werd Minneke actief bij TAK (Taal Aktie Komitee) waardoor ze wel eens administratief aangehouden werd. Maar alles voor het goede doel, zegt ze. Ook voor de VVB begon ze hier en daar wat werk te verrichten. Haar stokpaardje werd Jong N-VA Ranst. Ze organiseerde heel wat acties en activiteiten, waarvoor ze in 2008 de ‘welpennestprijs’ in ontvangst mochten nemen, de prijs voor meest actieve jongerenafdeling van Jong N-VA. Daar is ze nog steeds uiterst fier op.

Inzet voor welzijn huisdieren

Opgegroeid in de Vlaams beweging werd Minneke opgemerkt om als jonge kandidate de N-VA-lijsten te versterken. Sinds 2010 is ze verkozen in de Kamer. Als Kamerlid heeft ze haar tanden gezet in dossiers van de Nationale Loterij voor een eerlijke subsidie verdeling en het welzijn van de huisdieren.

Met haar gezin van twee zonen, Ward en Wout, woont ze samen in het gezellige Emblem bij Ranst.

Trommelplezier

Ten slotte heeft ze één grote passie en dat is de ‘Vlaamse drumband Kempenland’. Met dit trommelkorps trekken ze vaak de straten op bij betogingen, feestdagen, volksfeesten of gewoon voor het plezier.